Archief Etcetera




CRASH Het onderzoek voor deze voorstelling concentreerde zich op 'prothetische zintuiglijkheid'. Via videobril, 3D-hoofdtelefoon en wentelbed wordt de toeschouwer live ondergedompeld in andere sferen, waarin hij vrij kan rondkijken. Het onderscheid tussen werkelijkheid en fictie is hierin moeilijk te onderscheiden. In 2005 bouwt het L.ll.C. (Limburgs Universitair Centrum)/E.D.M. samen met Crew een studio om live met een 'onstoffelijke' camera te werken. De computer berekent elk vrij gekozen viewpoint in de studioruimte via de informatie die wordt verkregen van een zogenaamde sea of cameras. Vanaf dat ogenblik zal de immersant zich willekeurig doorheen een virtuele ruimte kunnen verplaatsen.

Volledig artikel als PDF

Auteur

Publicatie Etcetera, 2005-02, jaargang 23, nummer 95, p. 47

Trefwoorden livevrijzichwordt

Namen 3D-hoofdtelefoonE.D.M.L.ll.CLimburgs Universitair Centrum


Development and design by LETTERWERK