Date 2006-10-24

Publication De Morgen

Performance(s) PentureERASE-E(X)Manual FocusIndiaLove. Death. My Life with Ting-yu.

Artist(s) De Keersmaeker, Anne TeresaHernandez, DavidSaunier, JohanneIngvartsen, MetteSanchis, SalvaHalaby, TarekYoun, Sue-yeonBrown, TrishaGries, Lance

Dansschool PARTS organiseert benefiet voor onbemiddelde studenten

Het is in grote mate aan PARTS te danken dat Brussel als hoofdstad van de Europese dans beschouwd wordt. Anne Teresa De Keersmaeker richtte die dansschool tien jaar geleden samen met Muntdirecteur Bernard Foccroulle op. De school maakte van Brussel een trefpunt voor jonge, getalenteerde dansers. Ze staat door het excellente lerarenkorps en de strenge toelatingsselectie immers internationaal hoog aangeschreven.

Daar wringt ook het schoentje. Koken op dit niveau kost geld. De middelen daarentegen zijn schaars, want de school is (voorlopig) niet voluit erkend door het ministerie. Hoge inschrijvingsgelden zijn het gevolg. Om onbemiddelde studenten te steunen zamelt de school geld in met An evening for PARTS.

Dit benefiet is geen duffe bedoening. De Keersmaeker zelf en David Hernandez brengen een nieuw stuk, Penture. Ex-Rosadanseres Johanne Saunier breit een vervolg aan ERASE-E(X). Oud-studenten doen ook een duit in het zakje. Mette Ingvartsen brengt het pareltje Manual Focus, Salva Sanchis dans India en Tarek Halaby en Sue-yeon Youn hernemen een laatste keer onovertroffen Love. Death. My Life with Ting-yu. De huidige studenten ten slotte brengen twee werken van Trisha Brown en Lance Gries. Niet te missen.

24 en 25 oktober, 20.30 uur, Kaaitheater. Info en kaartjes: 070/23.39.39 of www.demunt.be