Date 2007-07-07

Publication De Morgen

Performance(s) You and me by the sea

Artist(s) Lawrence, Mia

Studenten De Keersmaeker aan zee

Oostende is deze dagen een beetje 'Bruxelles-plage': tien studenten van PARTS, de dansschool van Anne Theresa De Keersmaeker, zakken vanavond af naar de kusstad om er, in regie van choreografe en dansdocente Mia Lawrence, het locatieproject 'You and me by the sea' op het getouw te zetten. Voor de drie luiken van dit werk kozen ze drie plekken aan de Zeedijk uit: de koninklijke gaanderijen, de 'Drie gapers' (het standbeeld van Leopold II) en 'de Droge Coo'. Het project gaat onder andere over de relatie tussen de dans en zijn omgeving. Toeschouwers bepalen zelf hoe dicht ze de dansers benaderen. Met een livesoundscape speelt Gilles Duvivier in het derde deel voortdurend in op de veranderende ruimtelijke structuren.

Info: www.vrijstaat-o.be